Testa ditt system för Telemedicin

Har du blivit inbjuden av din vårdgivare till en videokonsultation på distans och vill kontrollera att allt fungerar som det ska? Följ instruktionerna nedan och testa ditt system så att du kan utnyttja distansvården på bästa sätt.

Oavsett hur du planerar att ansluta, kom ihåg att bild- och ljudkvaliteten på din videokonsultation bland annat beror på kapaciteten på din internetanslutning. Om någon annan använder samma internetanslutning intensivt samtidigt (tänk YouTube eller Netflix), kan bild- och ljudkvaliteten på din videokonsultation försämras eller samtalet kan kopplas ned.

Telemedicin på iOS eller Android

1
Se till att du har den enaste versionen av PhysiApp installerad på din enhet.
 
  • Gå till Play Store (Android) eller the App Store (iOS),
  • Sök efter PhysiApp,
  • Klicka eller tryck på Om den här appen för att få information om den senaste versionen.
  • Ser du en knapp för att uppdatera appen? Klicka på den för att se till att du har de senaste buggfixarna och uppdateringarna installerade.
2
Se till att PhysiApp har åtkomst till din kamera och mikrofon.
 
  • När du laddar ner och installerar PhysiApp, ommer din enhets system att be dig att ge appen åtkomst till din kamera och mikrofon.
  • u kan också ändra detta tillstånd i efterhand. På din Android-enhet går du till Inställningar, Appar och väljer sedan PhysiApp. Tryck sedan på Behörigheter och gå successivt till Kamera och Mikrofon för att bevilja behörighet. På din iOS-enhet går du till Inställningar, sveper till PhysiApp och beviljar (eller återkallar) sedan tillstånd.

1
Se till att du använder en modern webbläsare, till exempel Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari eller Microsoft Edge.
Obs: Microsoft Internet Explorer (11) stöds inte.
2
Se till att du har en fungerande kamera och mikrofon, antingen i den enhet du använder för videokonsultationen eller som extern kringutrustning.
3
Kör Physitrack Telehealth system test. Testet är tillgängligt på engelska.
Får du några felmeddelanden (i rött)? Kolla in denna sida för felsökningstips this page eller kontakta oss för mer hjälp.

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss